Az ékszerbiznisz fogyasztóvédelmi kihívásai
Mindenképp jól teszik az óra-ékszer forgalmazók és gyártók, ha aktualizálják a dokumentumaikat: előbbiek a 2021. január elsejétől, utóbbiak a 2022. január elsejétől irányadó fogyasztóvédelmi szabályokra tekintettel. Tovább olvasom »
Idén is volt fogyasztóvédelmi világnap
A fogyasztóvédelmi hatóságok irányításáért felelős Információs és Technológiai Minisztérium (ITM) legfrissebb sajtóközleményében ezen jeles nap alkalmával a május 28. napjától szankcionálható úgynevezett kettős minőségre és a leárazás szabályainak változására hívta fel a figyelmet. Tovább olvasom »
Januári új fogyasztói adásvételi szabályok
Az áruk adásvételére irányuló szerződések egyes vonatkozásairól szóló 2019/771-es EU-irányelvet jogrendszerünkbe a 2022. január első napjával hatályba lépő 373/2021 (VI. 30.) kormányrendelet ültette át. Sőt az említett kormányrendelet egy másik fontos uniós jogszabályt, a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések egyes vonatkozásairól rendelkező 2019/770-es EK-irányelvet is implementálta, így januártól új jogi környezetben kell eligazodni. Tovább olvasom »
Szigorodik a gyártói jótállás 2022-től!
Európai Uniós irányelvek átültetése miatt 2022. január elsejével drasztikusan átalakul a fogyasztói adásvételi szerződésekre irányadó hazai szabályozás, ami minden vállalkozást, amelynek közvetlenül, vagy közvetetten „köze” van a fogyasztókhoz, érint. Érdemes elkezdeni a felkészülést, és nem csak a fogyasztóval közvetlenül szerződő, eladó fél, vagyis a kiskereskedői pozícióban lévő forgalmazóknak, de a gyártóknak is, mert jövő év január elsejével őrájuk is új előírások lépnek hatályba a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelettel. Tovább olvasom »
Az elektronikus-kereskedelem fogyasztóvédelmi jogi kihívásai a gyakorlatban
Jelen írás célja a fogyasztóvédelmi hatósági elvárások fókuszpontjainak és a hatósági joggyakorlat főbb elemeinek bemutatása. Ténykérdés ugyanis, hogy fogyasztóvédelmi hatósági ellenőrzésekre lehet és kell is számítani, tekintve, hogy a Digitális Jólét Program keretébe jól beilleszthetően, 2017-óta évi 7-800 webáruház fogyasztóvédelmi jogi szempontú ellenőrzésére kerül sor. Tovább olvasom »
Korrektebb árkommunikáció várható az utazási szektorban
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. repülőgépes utazási csomag-árainak kommunikációs gyakorlatát vizsgálta meg a Gazdasági Versenyhivatal és bár a vállalkozás megúszta bírság nélkül, cserébe viszont komoly vállalásokat tett, melyek a hazai szervezett utazási piac egészére kiható, a hazai utazóközönség javát szolgáló árkommunikációt indukálhat. Tovább olvasom »
Divatos, de egyre kockázatosabb is a zöldmarketing
Miközben a környezettudatosság erősödéséről számol be az Európai Bizottság erről szóló legfrissebb fogyasztói felmérése, itthon idén két fogyasztóvédelmi hatóság is célkeresztjébe veszi a környezetbarát, fenntartható, bio, lebomló, újrahasznosított és hasonló jelzők alkalmazását a kereskedelmi kommunikációkban. Tovább olvasom »