Dr. Nagy Andrea Magdolna Ügyvédi Iroda

Nyeremenyjátékok, promóciók, webshopok

Az online térben elérhető weboldalakon, regisztrációs honlapokon közreadott tartalmak, kereskedelmi kommunikációk, játékszabályzatok, részvételi szabályzatok, általános szerződési feltételek tartalmát több hatóság is folyamatosan ellenőrzi, de talán a versenytársak is. Tanácsaimmal biztosítom, hogy nyereményjátéka (promóciója) és web-áruházának ÁSZF-je, továbbá valamennyi kereskedelmi kommunikációja megfelelhessen.

 

Nyereményjátékok, promóciók

A legismertebb nyererményjátékoknál is többnyire úgy néz ki a forgatókönyv, hogy nem elég megvásárolni a terméket, be kell regisztrálni, lefotózni és szkennelni a kódot, a blokkot, stb. Mindenki ismeri a nyereményjátékokat, és fogyasztóként azt a bosszúságot is, ami olykor a részvétellel együtt jár. Amikor kiderül utóbb, a valahányadik linken közreadott tájékoztatásból, hogy még mi mindent kellene megtenni ahhoz, hogy valóban esélyünk legyen nyerni, vagy csak simán a személyes adatainkkal történő beregisztrálást követően derül csak ki, hogy igen korlátozott, lényegében hasznavehetetlen termékkörből vásárolhatjuk csak le a például ötezer Ft vásárlásonként mekapott utalványt, ami valahány százalék árengedményre jogosít, de cserébe marketing anyagokkal fognak minket bombázni, amíg le nem iratkozunk a hírlevélrő, aminek fogadását már nem is tudja a fogyasztó, pontosan mikor, mely nyilatkozatával vállalta.

Vállalkozásként érdemes tudni, hogy az impozáns regisztrációs weboldalakat és reklám-szlogeneket nem csak a játékosok, de a fogyasztóvédelmi hatóságok és a versenytársak is nézegethetik. Méghozzá tartalmuk és azok sorrendisége szerint. A játékszabályzatok a jog szintjén ún. általános szerződési feltételek. Nincs olyan, hogy nem szükségesek, mondván, elég csak beregisztrálnia a játékosnak.

Az online térben elérhető weboldalakon, regisztrációs honlapokon közreadott tartalmak B2C kereskedelmi kommunikációnak is minősülhetnek, így komoly kockázatot jelenthet, amennyiben egy-egy lényeges információ, részvételi feltétel lemarad, kimarad róluk, miközben, ha ismerhette volna azt időben a játékos, lehet, részt sem vesz. Ilyenkor mondja a hatóság, hogy megtévesztő mulasztás történt.

Vegyün két példát a gyakorlatból:

Amikor például kiamrad a webáruház ászf-jéből, vagy lemarad a webshop weboldaláról a fogyasztókat megillető 14 napon belüli elállási jogról szóló tájékoztatás, azt minden bizonnyal előbb vagy utóbb kiszúrja a fogyasztóvédelmi hatóság és szankcionálja. „Ingyen” sem érdemes adni készüléket, ha emiatt eleve drágább a szolgáltatás. Tanácsaimmal biztosítom, hogy nyereményjátéka (promóciója) és web-áruházának ÁSZF-je, regisztrációs oldalai továbbá valamennyi kereskedelmi kommunikációja megfelelhessen a fogyasztóvédelmi jogi elvárásoknak és Cége üzleti érdekeinek egyaránt. Lehetséges korrekten és bírságmentesen nyereményjátékot szervezni és webshopot üzemeltetni. Utóbbiról annyit, hogy meglátásaim szerint azok a sablon ászf-ek, melyek tucatszám potom egységárakon megrendelhetőek a piacon, teljesen alkalmatlanok arra, hogy Vállalkozása jogos vagyoni érdekeit egy-egy nem várt helyzetben megóvják. Egyeztessünk – örömmel írok az Ön vállalkozására „szabott” olyan ászf-et, ami nem csak kirakat célokat szolgál, hanem valóban működik.

Kérjen időpontot konzultációra!

Amennyiben az Ön cégének fogyasztóvédelmi jogi problémája merül fel, kérem, írja meg röviden annak lényegét az iroda@drnagyandreamagdolna.hu e-mail címre és hamarosan visszajelzek kérdése kapcsán.

keyboard_arrow_up