Korrektebb árkommunikáció várható az utazási szektorban
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. repülőgépes utazási csomag-árainak kommunikációs gyakorlatát vizsgálta meg a Gazdasági Versenyhivatal és bár a vállalkozás megúszta bírság nélkül, cserébe viszont komoly vállalásokat tett, melyek a hazai szervezett utazási piac egészére kiható, a hazai utazóközönség javát szolgáló árkommunikációt indukálhat. Tovább olvasom »
Üdülési jog: közérdekű pert is nyert a GVH
Közérdekű pert is nyert a GVH, miután üdülési joggal kapcsolatos megtévesztő magatartásokért kiszabta a törvényi maximum bírságokat.Tovább olvasom »
A tisztességtelen reklámozás és a sávos kötelező jótállás aktuális kérdései
Október elején a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara szervezésében egy a fogyasztóvédelem újdonságaira fókuszáló webinárium került megrendezésre, ahol az új fogyasztóvédelmi szabályokat, a nemrég megjelent új rendeleteket, a bírság vonzatokat jártam körül előadásomban. Tovább olvasom »
Vajon tényleg közel 900 milliós bírságot érdemelt az Alza?
A GVH alig egy hete az Alza magyar és cseh vállalatait egyetemlegesen 862 millió Forintra büntette, mert a Black Friday reklámokban „akár 80% -os árengedménnyel” beharangozott termékeik mégsem voltak elérhetőek a beígért, a fogyasztói figyelem megragadására bőven alkalmas mértékű ár-engedménnyel. A fogyasztók az akár 80% -os árengedményt csupán a teljes termékpalettához képest igencsak marginálisnak tekinthető termékek bizonyos körére, mint pl. a foci labda, autós hűtő-táska és társai, tudták érvényesíteni. Miközben a kampányokban képi megjelenítéssel is kiemelt termékek nem ezek voltak. Tovább olvasom »
A GVH előre szólt, most már büntet
Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a március 13- án közzétett sajtóközleményében megüzente, hogy figyeli a koronavírus árnyékában megjelenő reklámok, fogyasztói tájékoztatások megfelelőségét, sőt, igyekezett segítséget nyújtani a… Tovább olvasom »
10 nap türelmi idő után máris indulnak a koronavírussal kapcsolatos, megtévesztő fogyasztói tájékoztatások miatt a gvh eljárások
A Gazdasági Versenyhivatal tíz napja, március 13-án közzétett sajtóközleményében megüzente, figyeli a koronavírus árnyékában megjelenő reklámok, fogyasztói tájékoztatások megfelelőségét. A ma, március 23-án közzétett sajtóközleményében… Tovább olvasom »