Szigorodik a gyártói jótállás 2022-től!
Európai Uniós irányelvek átültetése miatt 2022. január elsejével drasztikusan átalakul a fogyasztói adásvételi szerződésekre irányadó hazai szabályozás, ami minden vállalkozást, amelynek közvetlenül, vagy közvetetten „köze” van a fogyasztókhoz, érint. Érdemes elkezdeni a felkészülést, és nem csak a fogyasztóval közvetlenül szerződő, eladó fél, vagyis a kiskereskedői pozícióban lévő forgalmazóknak, de a gyártóknak is, mert jövő év január elsejével őrájuk is új előírások lépnek hatályba a 373/2021. (VI.30.) Kormányrendelettel. Tovább olvasom »
Korrektebb árkommunikáció várható az utazási szektorban
Az IBUSZ Utazási Irodák Kft. repülőgépes utazási csomag-árainak kommunikációs gyakorlatát vizsgálta meg a Gazdasági Versenyhivatal és bár a vállalkozás megúszta bírság nélkül, cserébe viszont komoly vállalásokat tett, melyek a hazai szervezett utazási piac egészére kiható, a hazai utazóközönség javát szolgáló árkommunikációt indukálhat. Tovább olvasom »
Előadás az Osztrák Nagykövetségnél
Online, videós fogyasztóvédelmi előadás az Osztrák Nagykövetség Advantage Austria szervezésében a megtévesztő reklámokról és a jövőre érkező sávos kötelező jótállás szabályairól német nyelven. Tovább olvasom »
A tisztességtelen reklámozás és a sávos kötelező jótállás aktuális kérdései
Október elején a Német-Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara szervezésében egy a fogyasztóvédelem újdonságaira fókuszáló webinárium került megrendezésre, ahol az új fogyasztóvédelmi szabályokat, a nemrég megjelent új rendeleteket, a bírság vonzatokat jártam körül előadásomban. Tovább olvasom »
Fogyasztóvédelmi hatáskör bővítés augusztus végétől!
Bővült a Fogyasztóvédelem hatásköre augusztustól, immár nem csupán a vásárlóval közvetlen kapcsolatban lévő kereskedelmi egység ellenőrizhető a vizsgált ügylettel kapcsolatosan, hanem az üzlet mögött lévő teljes ellátási lánc is. Tovább olvasom »
Vajon tényleg közel 900 milliós bírságot érdemelt az Alza?
A GVH alig egy hete az Alza magyar és cseh vállalatait egyetemlegesen 862 millió Forintra büntette, mert a Black Friday reklámokban „akár 80% -os árengedménnyel” beharangozott termékeik mégsem voltak elérhetőek a beígért, a fogyasztói figyelem megragadására bőven alkalmas mértékű ár-engedménnyel. A fogyasztók az akár 80% -os árengedményt csupán a teljes termékpalettához képest igencsak marginálisnak tekinthető termékek bizonyos körére, mint pl. a foci labda, autós hűtő-táska és társai, tudták érvényesíteni. Miközben a kampányokban képi megjelenítéssel is kiemelt termékek nem ezek voltak. Tovább olvasom »